Sayfalar

17 Temmuz 2013 Çarşamba

Kahvehane Müze Oldu

Kara sabandan düvene ve orağa yaklaşık 200 tarım aletinin yer aldığı sergi, vatandaşlardan yoğun ilgi görüyor.
Demirtaş Mahallesi'ndeki kahvehanenin işletmecisi Nail Soyyiğit, sergiyi, eskiden tarlalarda kullanılan ve teknolojinin gelişmesiyle yok olan ya da unutulmaya yüz tutan tarım aletlerini gençlere tanıtmak amacıyla oluşturduğunu söyledi.
Soyyiğit, sergide yer alan tarım aletlerinin en az 100 yıllık olduğunu belirtti.
Vatandaşların sergiye yoğun ilgi gösterdiğini anlatan Soyyiğit, "Dedelerimizden, babamızdan kalma tarım aletlerini topladık. Yeni nesil bu aletleri görsün istedim. Gençler de bu aletleri görüyor ve tanıyor. Bu aletleri ben de kullandım. Sergide, kara sabandan düvene ve orağa çeşitli tarım aletlerinin yanı sıra eski radyolar da bulunuyor" diye konuştu.

"Bazı öğretmenler, öğrencileri getirip tarım aletlerini tanıtıyor"

Soyyiğit, sergide yaklaşık 200 tarım aletinin yer aldığını aktararak, bazı öğretmenlerin, öğrencileri kahvehaneye getirerek tarım aletlerini tanıttığını anlattı.
Sergide yer alan tarım aletlerinin paha biçilemez olduğunu vurgulayan Soyyiğit, "Tarım aletlerini satın almak için zaman zaman gelen kişiler oluyor. Çok yüksek fiyatlar teklif ettiler ama veremem. Tarım aletlerine evladım gibi bakıyorum" ifadelerini kullandı.
Kahvehane müşterisi Abdül Tevent de tarım aletleri karşısında çaylarını yudumlarken zaman zaman duygulandıklarını ve eski anıları hatırladıklarını belirtti.
Tevent, özellikle genç kuşağın sergiyi görerek eski tarım aletlerini tanıması gerektiğini kaydetti.

Blog Arşivi