ABD'deki Güney Metodist Üniversitesi'nden Sarah E. Allen ve ekibi,
uykunun müzisyenlerin öğrenme sürecine katkısı olup olmadığını
araştırdı.
Konuyla ilgili ilk olma özelliği taşıdığı belirtilen araştırmada,
beynin hangi verilerin "depolanacağına", hangilerinin "göz ardı
edileceğine" nasıl karar verdiği incelendi.
Bilim adamları, art arda benzer iki parça çalışıldıktan sonra, ilk
parçanın tekrar edilmesi ve uyunması halinde, piyanistlerin ertesi gün
ilk melodiyi daha hızlı ve doğru çalabildiğini gördü.
Araştırmaya 60 müzisyen katıldı. Gruplara ayrılan katılımcılardan
akşam bir veya iki melodi çalışması ve uyuması istendi. Ertesi gün
müzisyenlerin başarısı değerlendirildi.
Tek melodi öğrenen müzisyenlerin ertesi gün daha başarılı olduğu belirlendi.
İlginç şekilde, ilk melodiden hemen sonra ikinci bir melodi
öğrenenlerin başarı düzeyinde herhangi bir fark görülmedi. İki melodi
öğrenen, ilk melodiyi uyumadan hemen önce çalışanlarınsa tekrar ettiği
melodideki başarısının arttığı belirtildi.
Büyük veri akışına maruz kalan beynin hafızada tutulacaklar konusunda
seçici davrandığına dikkati çeken araştırmacılar, beynin motor
becerilerden sorumlu bölgesinin 4-6 saat etkin halde kaldığını ve
uykunun hafızada önemli rol oynadığını vurguladı.
Araştırma, "Psychology of Music" dergisinde yayımlandı.
Daha önceki araştırmalar, uykunun dil öğrenme becerisini olumlu yönde etkilediğini göstermişti.
Blog Arşivi
-
▼
2013
(216)
-
▼
Ağustos
(22)
- Köpeğe tecavüzden değil hırsızlıktan ceza yedi!
- Temel Ve ÖSS Sınavı
- Temel Zengin Olursa
- Temelden Çukur Fıkrası
- Temele Sormuşlar
- Temelin Şarap Fıkrası
- Temelmi Eşşekmi
- Temizlikçi Fadime Açık Öğretim Sınavında
- Tetris
- Titanic - Fıkra
- Uçakta Sohbet
- Hülya Avşar: 'Şimdi striptiz yapmak vardı'
- Rüyada Diş Görmek
- Balık Çocuğun Dramı
- Gizemli Yaratık Sahile Vurdu
- Tek eşliliğin sırrını çözdüler
- Aldatan Erkeğin Pişmanlığı
- Cinsiyet değiştirip sevgili oldular
- Caps Yap
- Örümcek Ağı
- Solaryum Bağımlılığı Bu Hale Getirdi!
- Uykunun öğrenme sürecine katkısı var mı?
-
▼
Ağustos
(22)